czwartek, 22 czerwca 2017

wianki

Co roku na zakończenie oktawy Bożego Ciała przygotowuję kolorowe, pachnące wianki.
Uwielbiam ten czas, i ten cudowny zapach, jaki wydobywa się ze świeżych ziół i roznosi się po całym domu jeszcze wiele dni.


O tradycji tego obrzędu pisałam już w zeszłym roku.

Teraz chcę pokazać wianki, jakie zabrałam ze sobą dziś do Kościoła.

Wianki uwiłam z roślin, które rosną w moim ogrodzie, wyjątek stanowi tylko macierzanka. Po raz pierwszy nie znalazłam jej na swojej rabatce, chyba zaszkodził jej mróz, jaki krótko, ale dotkliwie dał nam się we znaki tej zimy. Na szczęście z pomocą przyszła mi koleżanka z pracy. Dostałam od niej nieco roślinek, które nie tylko wykorzystałam do swoich wianków, ale i zasadzę u siebie.

Do wianuszków wykorzystałam pachnące zioła: rumianek, miętę, szałwię, komarzycę, kocimiętkę, krwawnik, lawendę. Ozdobiłam je kwiatami róż, rozchodnika, hortensji, tawuły i czarnego bzu. Dołożyłam także listki bluszczu i żurawki.

Jeden wianek jak zwykle dla nas, drugi dla Bratowej:)






I jeszcze moja tegoroczna "Komunistka", po raz ostatni w białej sukience, z wianuszkiem, tuż po procesji...

21 komentarzy:

  1. Pięknie, pachnąco i bardzo kolorowo. Wianuszki fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne wianki! U mnie co roku babcia je plecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prześliczne wianuszki, jestem nimi oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Domyślam się jak cudnie pachną. Urocze wianuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przesliczne wianuszki. Czuć zapach:0 Komunistka tez śliczna i ma wianuszek na główce!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te wianki :) Bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Piękne wianki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow wianki przepiękne, teraz będę dumnie zdobić ścianę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowne wianki! Jako dziecko bardzo lubiłam je pleść, całe lata już tego nie robiłam :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna wianuszki, a najpiękniejsza Maja.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  11. O jejku, jakie piękne piękności!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne wianuszki i "Komunistka". Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wianuszki z kwiatów zachwyciły mnie ! To moja stylistyka ! SUPER !!!! Kompozycje , kolorystyka, wszelkie dodatki- przepiękne !!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem oczarowana Twoimi wianuszkami. Są naprawdę prześliczne. Przecież Ty masz kolejny dar w rękach - tak pięknie dobrałaś to kwiecie i nadałaś formę zgrabnych wianuszków.
    A córeczka, śliczna dziewczynka miała piękną sukieneczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne wianuszki! Córcia ślicznie wyglądała!

    OdpowiedzUsuń
  16. Wraz z moją babcią przygotowywałyśmy co roku wianki na zakończenie oktawy Bożego Ciała,ale były one mniej ukwiecone.Twoje są urocze.Naprawdę śliczne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i za wszystkie, skierowane do mnie słowa:)