sobota, 12 marca 2016

łowickie wzory

Pisałam już kiedyś, że bardzo lubię i cenię tradycje i zwyczaje ludowe.
Lubię również klimatyczne, regionalne ozdoby.
Mam w swoich zbiorach różnokolorowe tkaniny w łowickie wzory.
Postanowiłam uszyć z nich kosmetyczkę.
Wybrałam białą i bordową tkaninę, tym razem połączyłam je w pionie.
Kosmetyczkę ozdobiłam bawełnianą białą koronką i czerwoną, atłasową wstążeczką z małą kokardką.

Na suwaczku zamka zawiesiłam wstążeczkę z czerwonymi koralikami, stanowi to dodatkową ozdobę oraz ułatwia zasuwanie i rozsuwanie zamka.
W środku czerwona podszewka.




Przy okazji chciałam zaprezentować tutaj dwie wykonane przeze mnie już jakiś czas temu wycinanki.
Do ich wykonania użyłam różnokolorowego papieru, wzorowałam się na zdjęciach znalezionych w necie.

Obie wycinanki oprawione w ramki, wiszą sobie w moim korytarzu.




13 komentarzy:

  1. Wycinanki są cudne, brawo ! Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza kosmetyczka! Fajnie połączone materiały:) A wycinanki śliczne!:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ludowe wzory,a kosmetyczka jest bardzo fajna:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie cudeńka muszę tu częściej zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi się łowickie wzory;) Gratuluję pomysłowych prac;) Obrazek- wycinanka jest śliczny;)Pozdrawiam Cię cieplutko i dziękuję za miłe odwiedziny u mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ mi sie to podoba!! Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe łowickie wzorki ,kosmetyczka wygląda uroczo i bardzo kolorowo.
    Na komentarz odnośnie carvingowej pracy odpowiedziałam u siebie ,zapraszam .
    POzdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Łowickie wzory zawsze mi się podobały...no cóż urodziłam się w Łowiczu, nigdy nie mieszkałam ale odwiedzam raz na jakiś czas rodzinę. Piękne muzeum sztuki ludowej...nie wiem czy wciąż jeszcze jest, no i Boże Ciało w Łowiczu...moje wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz na moim blogu i wpadam z rewizytą:) podziwiam wycinanki, pięknie to wszystko ze sobą współgra, widać dokładność, starannie przemyślane obrazki. Bardzo mi sie podobają:) kosmetyczka urocza :) pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i za wszystkie, skierowane do mnie słowa:)